Εταιρική Πολιτική Whistleblowing
Στην ESA, είμαστε αφοσιωμένοι στην απρόσκοπτη διατήρηση υψηλών προτύπων εταιρικής διακυβέρνησης, μέσω της υιοθέτησης και εφαρμογής βέλτιστων, διαφανών και δεοντολογικά άρτιων πρακτικών και διαδικασιών σε κάθε πτυχή της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Ένας σημαντικός πυλώνας αυτής της δέσμευσης είναι και η προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων, οι οποίοι μέσω της Εταιρικής Πολιτικής Whistleblowing έχουν τη δυνατότητα να επισημαίνουν με ασφάλεια και εμπιστευτικότητα τυχόν παραβιάσεις των νόμων και των κανονισμών. Θεματοφύλακα αυτής της προστασίας αποτελεί ο Υπεύθυνος Παραλαβής Παραπόνων και Αναφορών (ΥΠΠΑ) ή Whistleblowers’ Protection Officer (WPO) της εταιρείας μας, υλοποιώντας τη σχετική Εταιρική Πολιτική Whistleblowing της ESA.
Ειδικότερα η συγκεκριμένη εταιρική πολιτική καθορίζει το πλαίσιο μέσα στο οποίο η εταιρεία θα διαχειριστεί/διερευνήσει την Αναφορά που ενδεχομένως υποβληθεί από οποιονδήποτε εργαζόμενο (ή/και συνεργαζόμενο καθ’ οιονδήποτε τρόπο με την ESA) της εταιρείας (δηλαδή από τον Αναφέροντα, όπως ορίζεται στο νόμο και την εταιρική πολιτική μας), αναφορικά με την τυχόν τέλεση -εντός του εταιρικού περιβάλλοντος- πράξεων που αντιβαίνουν το ενωσιακό (άρα και το εθνικό) δίκαιο, σχετιζόμενες με ένα ευρύ πεδίο παραβάσεων, όπως ειδικότερα προσδιορίζονται στο νόμο και το άρθρο 4 της εταιρικής Πολιτικής.
Αναφορικά με την εν λόγω διαδικασία διερεύνησης, ο Αναφέρων είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι κάθε πληροφορία που θα εισφέρει, καθώς και η ταυτότητά του, θα περιβάλλονται από απόλυτη εμπιστευτικότητα και αυστηρή εχεμύθεια. Περαιτέρω, ο καλοπροαίρετος/καλόπιστος Αναφέρων θα πρέπει να γνωρίζει ότι απολαμβάνει της προστασίας (μεταξύ άλλων της εργασιακής του σχέσης) που του παρέχει ο νόμος και η εταιρική μας Πολιτική.
Ο ρόλος του ΥΠΠΑ, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το νόμο και η Εταιρική Πολιτική της ESA, αφορά στα εξής:
- Παραλαβή Αναφορών και βεβαίωση αυτής (εντός 7 εργάσιμων ημερών).
- Δημιουργία κατάλληλου πλαισίου που θα οδηγεί στην επαρκή στοιχειοθέτηση των Αναφορών.
- Καθορισμός του πότε και με τι στοιχεία αρχειοθετείται μία αναφορά.
- Συντονισμός εργασιών των μελών της Επιτροπής Αξιολόγησης, η οποία θα αποφασίζει για την εξέλιξη της εκάστοτε αναφοράς.
- Μέριμνα για πλήρη καταγραφή των στοιχείων και τήρηση πρακτικών και αρχειακού υλικού.
- Τεκμηρίωση των ενεργειών που αναλαμβάνονται (εντός 3 μηνών από την εκπνοή της 7ήμερης ως άνω προθεσμίας παρέχει ενημέρωση της πορείας της αναφοράς στον εκάστοτε Αναφέροντα).
- Ενίσχυση ακεραιότητας, δεοντολογίας και διαφάνειας για το φορέα.
Εάν υπάρχουν απορίες/διευκρινιστικά ερωτήματα από οποιονδήποτε, μπορεί να απευθυνθεί στον ΥΠΠΑ (Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών/WPO<Whistleblowers’ Protection Officer) της ESA, κα Μάρθα Μπακογιάννη δικηγόρο Αθηνών, PhD c, ΜΔΕ.